Kutyaharapást szőrivel

Előfordul, hogy szilveszterkor az is elhajol, aki egyébként máskor nem szokott. A másnaposságra szerencsére több gyógyír is létezik. Íme ebből néhány, még az is lehet, hogy jobban lesz tőlük.

A másnap mindig nehéz

"Nincs is jobb egy átdorbézolt esténél, csak hát hiába vagyunk legények éjjel, annak nappal viselnünk kell a következményeit. A híres brit kutatók ismét alkottak, már ami a másnaposság elleni módszereket és megoldásokat illeti.

Amikor egy átdorbézolt éjszaka után kiszáradt szájjal ébredsz fel, első körben azt konstatálod – azon kívül, hogy mennyire fáj a fejed – hogy a szomjadat azonnal oltanod kell valamivel. A megoldás általában a kezed ügyébe akadó folyadék, jobb esetben víz szokott lenni. Egy friss, brit felmérés szerint életünkből átlagban két évet másnaposan töltünk el.

Ez azt jelenti, hogy hetente öt óránk telik el fejfájósan, izom- és gyomorfájással, hányingerrel. A jelenség körül azonban rengeteg tévhit és fikció kering.

Ahhoz, hogy megértsük a másnaposságot, tudnunk kell az elvét is: az alkohol vizelethajtó, ami azt jelenti, a szervezetnek szüksége van vízre ahhoz, hogy a véráramban lévő szeszt hígítsa. Az agyunk 70 százaléka víz, éppen ezért elegendő víz hiányában valamelyest összezsugorodik, amely szintén fájdalomként jelentkezik.

Mik a „gyógymódok”?

1. Víz

A víz egy elég nyilvánvaló gyógymódja a macskajajnak, azonban nem mindegy, hogy milyen fajtát iszunk. Érdemes kókuszvizet vagy olyan ásványvizet inni, ami – nevéből adódóan – ásványi anyagokban gazdag, így az elektrolit-háztartást is rendbe hozza. A víz ráadásul felgyorsítja a test méregtelenítési folyamatát is.

2. Gyümölcs

Másnaposan fetrengve talán a gyümölcsök és a zöldségek az utolsó ételek, amelyeket a gyomrunk kíván, pedig másnapos állapotban előbbiek rehidratálják a testet, és fejfájásunknak is természetes módon vetnek véget. A kutatók megvizsgálták a különböző gyümölcsöket, és az eredményeik szerint a körte az, amely a legjobban segít lebontani szervezetünknek az alkoholt, de a bogyós gyümölcsök és a banán sem kullog az utolsó sorban ilyen téren.

3. C-vitamin

A C-vitamin segít a szervezetnek felocsúdni a bevitt méreganyagokból, felgyorsítja az anyagcserét, a hozzáadott B-vitaminnal még akár az energiaszintet is növeli.

4. Bőséges lakoma

A kutatók szerint egy egészséges reggeli tojásból, zöld leveles zöldségekből és teljes kiőrlésű kenyérből áll. Egy finom és tartalmas reggeli szintén kiválthatja a szörnyű, másnaposság okozta negatív testi hatásokat. A tojás ciszteintartalma szintén segít megszüntetni a dehidrált állapotot, a bab rost- és folsavforrás, azonban a bacont és a szalonnát érdemes elfelejteni.

5. Az a bizonyos kutyaharapás

Habár a tegnapi koktélok még másnap is csábíthatnak, a tudósok szerint a másnaposság ellen nem segít az alkoholfogyasztás, mi több, még fokozhatja is a meglévő fejfájást, rossz érzéseket, és tovább szárítja a szervezetet."

Forrás: http://www.life.hu/drlife/20160607-az-alkohol-es-a-masnapossag-kezben-jarnak-a-kutyaharapas-modszer-nem-valik-be.html

http://mindenerdekelengem.blogstar.hu/./pages/mindenerdekelengem/contents/blog/32728/pics/lead_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?