Már rég megdőltek ezek az egészségmítoszok, mégis hiszünk bennük

Neked sincs szükséged 8 pohár vízre egy nap, 8 óra alvásra és heti 5 edzésre? Nem véletlen.

Kevesebb edzéssel többre megyünk

Ha lelkiismeret furdalásunk van, mert egy héten nem sikerült 5 napot edzeni, akkor van egy jó hírünk. Nem is kell. Egy új tanulmány kimutatta, hogy hetente 2 edzés is elég ahhoz, hogy csökkentsük a szív- és érrendszeri betegségek illetve a rák kialakulásának lehetőségét. De ha egy nagy sétát teszünk, ahelyett hogy a konditeremben izzadnánk, az is nagymértékben csökkenti a depresszió kialakulását.

Léteznek gyakorlatok, amik tonizálják az izmokat?

"Nem akarok nagy izmokat, csak szálkásítani szeretnék!" Szálkásítani csak akkor lehet, ha van mit szálkásítani. Mondjuk ki nyíltan: tónust nem lehet építeni. A tónus az izom feszülésének és töltöttségének az eredménye. Tonizálni nem lehet az izmot, csak száraz izmot építeni, és zsírt leadni. A súlyzós edzésnek és a tiszta izom építésének számtalan előnye lehet egy nő számára: sportosan deltás testalkat; erősebb csontok; fokozott zsírégetés és anyagcsere-sebesség.

Létezik az 5 másodperces szabály?

"Biztos nem gond, ha leejtem az ételt, de még 5 másodpercen belül felveszem, megfújom, és megeszem?" Azért is fontos kérdés, mert az emberek 79 százaléka felveszi a földre hullott ételt és meg is eszi azt. A padlóról visszavett étel fogyasztása valójában a felszíntől függ. A tudósok tesztelték az elterjedt elméletet és úgy találták, hogy ha csempére vagy faburkolatra esik az étel, az jelentős mennyiségű baktériumot tud felvenni, de a szőnyegre esett élelmiszerrel nincs gond.

Fontos meginni egy nap 8 pohár vizet?

Nem szabad vitatni azt, hogy mennyire fontos a folyamatos folyadékpótlás a szervezetnek, de vajon tényleg minden nap meg kell innunk 8 pohár vizet? Számos tényezőtől függ: mediterrán területeken élünk, vagy az Északi-sarkkörön, ettünk-e elég zöldséget, gyümölcsöt, amik ugyanúgy segítenek a hidratálásban, és az is fontos, mennyit mozogtunk, ha többet, értelemszerűen több folyadékra van szükségünk aznap.

Valóban csak az agyunk 10%-át használjuk?

Sajnos nem igaz  - olvasható a hvg.hu-n. Eric Chudler, a Washingtoni Egyetem munkatársa szerint, ha ez így lenne, alig-alig élnénk. “Amikor bármilyen képalkotó eljárással vizsgálják az agyat, sosem látható olyan rész, mely ne dolgozna éppen.” “Igaz, hogy mindannyian képesek lennénk többre is, van lehetőségünk a fejlődésre gyakorlás és tanulás révén, de ennek semmi köze ahhoz, hogy csak az agyunk tíz százalékát használnánk.”

Kötelező a 8 óra alvás?

Az American Sleeping Medicine Akadémia hét és kilenc óra alvást javasol a felnőttek számára, de sokan vannak, akik szervezete nem igényel ennyi időt. Az alváshiány csökkenti az immunitást, így jobban fogékonyabbá válunk a súlyos betegségek széles spektrumára. Az alvásigénye mindenkinek más. Ezért az ember ideális napi alvásideje valahol 5 és 10 óra között helyezkedik el. Az egyik legelismertebb alváskutató, Daniel Kripke szerint azok az emberek élnek a legtovább egészségesen, leginkább boldogan és dolgoznak közben hatékonyan, akik mindössze 6,5-7,5 órát alszanak éjszakánként.

Forrás: termalfurdo.hu

https://mindenerdekelengem.blogstar.hu/./pages/mindenerdekelengem/contents/blog/48053/pics/lead_800x600.jpg
Egészség,TestemLelkem
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?